BOGATI ŽIVOT ODMETNIKA SA VOL STRITA

Vuk s Wall streeta Reditelj Martin Skorseze poznat je po svojim filmovima koji istražuju američki svet kriminala – a s Vukom s Vol Strita istražio je krajnosti mračnog sveta velikih finansijskih transakcija, mešetarstva i iznuda. Rezultat je epsko putovanje u opsednutost i opijenost – pohlepom, adrenalinom, seksom, drogama i neprestanim dobijanjem i gubljenjem prelako dostupnog  novca. Vuk s Wall streeta Film se zasniva na istinitom događaju o neverovatnom usponu, velikoj zaradi i životu na visokoj nozi, kao i neprestanoj potrazi za užitkom koja je uzrokovala pad Džordana Belforta (Leonardo Dikaprio), berzanskog mešetara iz Njujorka koji se zajedno sa svojom veselom bandom mešetara basnoslovno obogatio prevarivši investitore i iznudivši od njih milione. Film prati Belfortovo divlje putovanje dok se pretvara iz poštenog mladog došljaka u potpuno korumpiranog mešetara. Nakon što je brzo skupio neverovatno bogatstvo Džordan ga je potrošio na različite afrodizijake – prostitutke, lekove, kokain, automobile i svoju ženu, bivšeg supermodela. Međutim, dok njegova firma „Straton Oukmont“ napreduje, a on se upušta u krajnosti hedonističkog zadovoljstva, američka Komisija za hartije od vrednosti (SEC) i FBI sužavaju omču oko njegovog carstva ekscesa. Paramount Pictures i Red Granite Pictures predstavljaju film Martina Skorsezea, Vuk s Vol Strita, u kojem glume Leonardo Dikaprio, Džona Hil, Margo Robi, Metju Mekonahi, Kajl Čendler, Rob Rajner, Džon Favro i Žan Dižarden. Film je režirao Martin Skorseze prema scenariju Terensa Vintera, po knjizi Džordana Belforta. Producenti su Skorseze, Dikaprio, Riza Aziz, Džoi Mekfarland i Ema Koskof. Izvršni producenti su Aleksandra Milkan, Rik Jorn, Irvin Vinkler, Deni Dimbort, Džoel Gotler i Džordža Kakandes.

BOGATI ŽIVOT ODMETNIKA SA VOL STRITA

            „Priča me je podsetila na savremenog Kaligulu,“ rekao je Leonardo Dikaprio, kojeg je privuklo smeštanje bezgranične pohlepe razvratnog rimskog cara u savremeni svet njujorške berze pun finansijskih odmetnika koji uživaju, nesvesni posledica njihovih radnji. „U kasnim osamdesetim i ranim devedesetim Vol Strit nije uopšte bio pod nadzorom i ličio je na Divlji Zapad,“ dodao je. „Džordan Belfort je bio jedan od vukova koji su iskoristili rupe u zakonu da bi zgrnuli ogromno bogatstvo.“ THE WOLF OF WALL STREET Glumca je takođe privukla Belfortova iskrenost o ekstazi koju je doživeo – i tolikim količinama novca da su ljudi vodili ljubav na hrpama novčanica. Uskoro je preterivanje i preterano postalo uobičajeno. „Džordanova apsolutna iskrenost je fascinantna jer nije ništa zadržao za sebe. Ne izvinjava se za svoju požudu za bogatstvom i neprestanim trošenjem – a to što je na kraju morao da plati za ono što je uradio jeste temelj dobre priče.“ Pre nego što je bio optužen za pranje novca i prevare klijenata vodio je život na visokoj nozi – imao je svoj helikopter, 6 luksuznih automobila, jahtu od 50 metara čija je prethodna vlasnica bila Koko Šanel, i potrošio više od 700.000 dolara na hotelske sobe i prostitutke, svoju zavisnost od lekova, kokaina i morfijuma. I onda je sve izgubio. Imao je mnogo slobodnog vremena da bi opisao svoj život u romanu – i otkrio kako je počeo s trgovanjem jeftinim deonicama u garaži i razvio svoj sistem pumpanja i brze prodaje deonica, a zatim uništio svoj život zbog svog neobuzdanog apetita za trošenjem. Kritičari su hvalili brzu radnju, njujorški humoristički stil pisanja bez ustručavanja, a neki su je doživeli i kao besprekornu priču o savremenom ludilu za novcem u Americi. Belfort možda nije bio deo mafije, ali mnogi ga smatraju finansijskim gangsterom. Njegovi klijenti su izgubili basnoslovne svote novca, on i njegovi prijatelji su se obogatili – a publika je uživala u njihovim dobicima, zbog čega je časopis „Forbs“ proglasio Belforta „Robinom Hudom koji krade od bogatih i daje – samome sebi.THE WOLF OF WALL STREET Džoi Mekfarland, producent, rekao je: „On je moderan gangster. Nije nasilan kao gangsteri koje vidimo na ekranima, već manipuliše sistemom na Vol Stritu, hrani svoju pohlepu i iskorišćava ljude. Ovo je priča o bandi iz susedstva, poput Goodfellas, ali ovo susedstvo je svet Vol Strita.“ Upravo zato je Martin Skorseze pravi reditelj za taj film, smatra Mekfarland, koji je pogotovo uživao u njegovom pristupu scenariju i naglašavanju elemenata crne komedije. „Marti je snimio ovaj film na zabavan način,“ rekao je. „Pun je seksa, droge i novca, ali i humora pomešanog s mnogim osećanjima. Martijev stil je rezultirao filmom epskih proporcija, što ne čudi kad spojite Martija i Lea s takvim materijalom.“ Dikaprio je bio oduševljen scenarijem: „Od samog početka sam pomislio na Martija. Uvek uspeva da unese osećaj stvarnosti, životnosti i komedije u mračnu stranu priče, a to je nešto što malo ko može.“ Sve koji su bili uključeni u snimanje filma iznenadila je hrabrost kojom se Skorseze bacio u necenzurisanu nemoralnost. Scenarista Terens Vinter je sažeo: „Kad sam prvi put video film u potpunosti sam se iznenadio. Naravno, bio sam upoznat s scenarijem, ali nisam mogao da verujem u intenzivnost, ludilo i veselje koje je prštalo na ekranu. Svi glumci su se u potpunosti posvetili filmu. Marti ima dar kojim može da uzme napisanu reč i pretvori je u vizuelno remek-delo pripovedanja. Napravio je cunami ludila.“

GANGSTERSKA TRADICIJA …  KOJA JE POMAHNITALA

            Za Martina Skorsezea priča Džordana Belforta je bila prilika da ode u novom smeru – u komične ekstreme stvarnog ljudskog ponašanja. THE WOLF OF WALL STREET „Džordanova priča pripada američkoj fascinaciji usponom i padom osoba – gangsterskom tradicijom“, rekao je reditelj. „Međutim, Džordan je preuzeo gangstersku tradiciju i promenio je. Nije se krio od zakona, već je pokazivao svoje nezakonito stečeno bogatstvo na sve moguće načine – i praktično molio za kaznu koja će na kraju uništiti njegovo malo carstvo.“ Skorseze je u njegovoj priči pronašao priliku da istraži taj ciklus finansijske ekstaze, ludila i katastrofe koji se neprestano ponavlja u američkoj ekonomiji: „Kao ljubitelj istorije bio sam iznenađen što se iste stvari događaju iznova i iznova. Imate periode finansijskog procvata i euforije kad se čini da će se svi obogatiti – a kad se sve raspadne dođe do razumevanja da se samo nekolicina obogatila na račun drugih. To se dogodilo u kasnom devetnaestom veku, zatim 1929. i 1987, i ponovo početkom ovog veka i 2008. A može se opet uskoro dogoditi.“ Belfort je osim toga protagonista koji je Skorsezea privlačio tokom cele njegove karijere – jedan od muškaraca pun ambicija na privlačan i ljudski način, pun mana, muškarac koji je sam uspeo, ali na uštrb svoje moralnosti. „Džordan je neko ko je vodio neplemeniti i sebičan život, ne zato što je hteo da našteti nekome, nego zato što je to naučio iz sveta u kojem živi,“ rekao je Skorseze. „To je nešto što me privlači i što mi je zanimljivo –osobe poput Džordana, Džejka Lamote ili Tomija, Pešijevog lika u Goodfellas. Pokušavamo da se distanciramo od takvih osoba: to je neko drugi, to nisam ja. Ali, zapravo, to smo mi. To smo ti i ja, i da smo se rodili u različitim uslovima, možda bismo napravili iste greške i izbore.“ Skorseze je sve to video u scenariju Terensa Vintera, poznatog po radu na serijama „The Sopranos“ i „Boardwalk Empire“, a koji je takođe radio za firmu „Meril Linč“ u osamdesetim i dobro je upoznat s finansijskim svetom. Započeo je svoje istraživanje za potrebe scenarija nalazeći se s Belfortom: „Nije ništa zadržao za sebe u romanu, ali uživo se još manje ustručava – ispričao je sve o drogama, orgijama i svojim odnosima s drugima. Zatim sam intervjuisao njegove roditelje, bivšu ženu, FBI agente koji su ga uhvatili, ljude s kojima je radio i neke od onih koje je prevario. Ono što je zanimljivo kod Džordana je da je privlačan – zabavan, pametan i  šarmantan. To se odnosi i na ljude koji su radili s njim.“ THE WOLF OF WALL STREET Nastavio je: „Zanimljivo je što se na njegovom mestu mogao naći bili ko. Džordan je bio prosečan dečak iz Kvinsa, čiji roditelji su bili računovođe. Samo je hteo da bude uspešan. Bio je nadaren prodavac kojeg je korumpirao sistem. Pretvorio ga je u finansijsko čudovište.“ To čudovište je uskoro razvilo nezasitu žeđ za svakom igračkom i užitkom ikad viđenim. „Ovo nije priča samo o usponu i padu osobe koja je krala na Vol Stritu. Već i priča o muškarcu čiji život se pretvorio u niz mahnitih događaja izazvanih njegovom opsesijom seksom i drogama. Nema toga od čega nije bio zavisan. Samo je želeo više. Više droge. Više žena. Najveću jahtu. Vile po celom svetu. I onda je sve izmaklo kontroli. Bilo je zabavno preneti to ludilo na ekran.“ Vinter je to ludilo doživeo kao posebno zanimljivo, pogotovo danas, nakon svetske finansijske krize koja je otkrila koliko je rasprostranjena korupcija – i zauvek promenila doživljaj Vol Strita u javnosti.

GAS DO DASKE ZA GLUMCE I REDITELJA

            Nakon što je Dikaprio razgovarao s njim, Skorsezea je privukao Vuk s Vol Strita, ali odlučio je da preuzme snimanje filma samo ako na ekran može da prenese punu snagu zle dekadencije iz Vinterovog scenarija i Belfortove knjige. „Bila mi je potrebna potpuna sloboda s glumcima i filmskom ekipom. Svi smo odlučili da damo sve od sebe. Ovo je priča o profanom, a ne svetom, opscenom, a ne časnom. To nije ništa novo, to je deo naše kulture. Mislim da dolazi iz našeg načina života – ‘života slavnih i bogatih’ koji se na kraju svodi na izbegavanje samog sebe ili na strah od života sa samim sobom.“ THE WOLF OF WALL STREET Ovo je Skorsezeova peta saradnja s Dikaprijem, nakon Shutter Island, The Departed, The Aviator i Gangs of Njujork: „Imamo odnos pun poverenja i to se odražava u tome što smo spremni više da rizikujemo. Izvlači iz mene nešto više, a ja iz njega – da, mlađi je od mene 30 godina, ali poslednjih nekoliko godina sam se preporodio kao reditelj, imam više energije i inspiracije.“ Ema Tilindžer Koskof je uživala posmatrajući evoluciju njihove saradnje: „Leova transformacija i razvoj u ovom filmu, od početka do kraja, bio je neverovatan za posmatranje. Rizici koje preuzima dok glumi ponovo će ga pokazati kao jednog od najboljih glumaca njegove generacije.“ I ostali glumci, od kojih je mnogima ovo bila prva saradnja, nadahnuli su reditelja: „Imamo Džonu Hila koji je odličan kao Doni; Kristin Milioti koja glumi Terezu, prvu Džordanovu ženu, u samo par scena, ali je neverovatna u njima; Kajla Čendlera kao FBI agenta koji je izvrstan, pogotovo tokom njegovog susreta s Džordanom na jahti; i Margo Robi koja je snažna i zabavna kao Naomi.“ Nastavio je: „Džona Hil me je odmah oduševio. Uvek sam voleo rad Roba Rajnera kao glumca i reditelja – a kad je preuzeo ulogu Džordanovog oca imao sam priliku da ga dobro upoznam. Zanimljivo je bilo raditi i s Metjuom Mekonahijem prvi put – video sam ga u filmu Mud  i nisam ga odmah prepoznao. Odlično se slagao s Leom dok su glumili i to se vidi u njihovim scenama. Džon Favro je takođe odličan glumac i reditelj, a scena s njim, Robom Rajnerom i Leom Dikapriom na farmi konja je odlična. Žan Dižarden je uneo u ulogu Sorela, švajcarskog bankara, odličan smisao za humor koji prevazilazi jezičku barijeru – zabavan je i vrlo dobar glumac.“

VUKOVI IZ FILMA: LIKOVI

Džordan Belfort: Odustao je od školovanja za zubara i postao multimilioner pre svoje tridesete pranjem novca i pumpanjem cena deonica, čime je hranio svoju pohlepu i zavisnosti od droga, žena i luksuza. „Džordan je kompleksan lik jer želite da ga volite, a zapravo mrzite ono što radi,“ rekao je producent Mekfarland. „Takve kompleksnosti su vrlo uzbudljive za glumca poput Dikaprija. Leo je harizmatičan i uspeo je na jedinstven način da prenese Džordanov karakter na ekran. Džordan ima mnogo kvaliteta i dobar je vođa, međutim, koristio je svoju inteligenciju i preduzetnički duh da bi manipulisao ljudima. Na kraju su ga njegova arogancija i način života uništili. Živeo je poput rok zvezde, ali nikad mu nije bilo dovoljno i to ga je upropastilo.“ Dikaprio je hteo da glumi Belforta otkad je pročitao „Vuka s Vol Strita“: „Najveće pitanje koje se postavlja s takvim filmom je kako će publika reagovati na protagonistu koji čini grozne stvari. Sve zavisi od iskrenosti s kojom glumite lika poput Džordana. A to je jedna od stvari koje mi je Marti rekao na samom početku: ‘Moje iskustvo me je naučilo da ako autentično odglumite lik, ako ste iskreni povodom toga ko su, ako to ne izneverite, onda će gledaoci moći da se poistovete s bilo čime i bilo kime.’“ Nastavio je: „U potpunosti smo se prepustili filmu. Nismo pokušali ništa da umanjimo. Nismo pokušali da učinimo te likovima ‘dopadljivijim’. Prikazali smo ih takve kakvi jesu i neverovatan život koji su imali tih godina kad su bili potpuno neregulisani i kad nije bilo pravila. Radili su šta god su hteli s novcem Amerike. Međutim, posmatrati ih kako se raspadaju, kako podležu sopstvenoj pohlepi, veoma je zabavno.“ Dikaprio je mnogo istraživao, ali i improvizovao na setu: „Znali smo u kom smeru želimo da krenemo, ali to je bilo to. Igrali smo se s materijalom – satima i satima smo improvizovali scenu koja je u scenariju duga samo jednu stranicu. Imali smo odlične glumce i sve što je moglo da se dogodi, i dogodilo se.“ Mnoge scene su omogućile Dikapriju da istraži ponašanje koje nije uobičajeno – ali jedno iskustvo s lekovima se posebno ističe: „Dogodi se onog dana kada Džordan shvati da ga FBI prisluškuje i kada Doni upropasti jednu novčanu transakciju, pa Džordan i Doni uzmu vrlo, vrlo, vrlo moćan lek, i to preveliku dozu jer nisu shvatili da ima odloženo dejstvo. Marti je učinio scenu neverovatno smešnom, intenzivnom i povremeno zastrašujućom dok se Džona i ja u potpunosti uništavamo. Sećam se da se Džona okrenuo prema meni i rekao: ‘Ovo je najluđa stvar koju sam ikada radio.’ Ja sam se složio s njim. Naša gluma se pretvorila u divlji nadrealističan doživljaj u životu dva manijaka.“ Makar se u potpunosti prepustio Džordanovoj ekstazi samouništenja, Dikaprija su takođe fascinirali njegovi inspirativni govori ispred cele firme: „Njegovi govori su zanimljivi, jer su nalik koncertima grupe U2 koji izmaknu kontroli. Slušali su ga poludeli za novcem brokeri koji su želeli da se obogate po svaku cenu i on je morao da ih učini spremnim na sve. Ironija je u tome da ih motiviše da postanu pohlepni i da iskoriste jedan drugog.“ Doni Ejzof: Poznat po svojim ludorijama, koje uključuju venčanje sa svojom rođakom i redovno krijumčarenje droge tamo gde sunce nikad ne sija, Doni postaje Džordanov odan partner. Džordanov poslovni partner u svemu, pa i zločinu, je Doni Ejzof, koji se od stidljivog komšije pretvorio u suosnivača kvazilegalne brokerske kuće i u nešto poput anti-modela koji uopšte ne poštuje pravila. „Džona je odmah uneo u ulogu dozu humora,“ rekao je Mekfarland. „Odličan je glumac, vrlo smešan, i način na koji glumi Donija pomaže da se unese zabava u film. Hemija između njega i Martija je neverovatna.“ Dikaprio je o njegovom radu rekao: „Njegov stav je sve vreme bio „želim da budem tvoj pomagač u ovome. Želim da pomognem tebi i Martiju da pokažete suštinu tih likova na velikom ekranu.“ U svakoj sceni je blistao… njegov lik je smešan od trenutka kad se pojavi na ekranu do samog gorkog kraja.“ Naomi: Džordanova prelepa druga žena, bivši supermodel, koju je nazvao „Vojvotkinja od Bej Ridža“ i koju je želeo da obasipa kraljevskim luksuzom, sve dok njihov brak nije propao. Džordanovu drugu ženu Naomi – blistavi trofej kojem ubrzo dojade Džordanovi ispadi, glumi dvadesetogodišnja australijska zvezda Margo Robi. Dikaprio je rekao: „Devojku iz Kvinsa je uspela verno da odglumi, uprkos tome što dolazi iz druge kulture. Ali Margo je pohvatala prave manire i pokrete rukama i učinila svoj lik potpuno uverljivim.“ Robi je rekla da može da shvati kako je Naomi mogla da se zaljubi u Džordana: „Džordan ide u krajnjosti u svemu, u zarađivanju, drogama, svemu, i to može da bude uzbudljivo.“ Međutim, ne i zašto je ostala s prevarantom i zavisnikom, bez obzira na to koliko je bogat i privlačan: „Mislim da je ostala s njim zato što je imala samo 22 godine i da se uhvatila u mrežu njegovog brzog načina življenja. Zabavljala se, ali stvari su brzo izmakle kontroli. Pre nego što se snašla, rodila je njegovu decu i saznala da je zavisnik od seksa i droga. A zatim je shvatila da ne želi da živi takvim životom.“ THE WOLF OF WALL STREET Glumiti Naomi je značilo i upustiti se u ludilo zabavljanja tokom kojeg se i upoznala s Džordanom. „Snimili smo mnogo ludih scena, ali smo se i zabavili. Svi su dali sve od sebe da bi snimili najbolji mogući film, a u takvom okruženju je uvek dobro raditi,“ rekla je. Mark Hana: Jedan od prvih mentora Džordana, u brokerskoj kući na Vol Stritu koja uskoro propadne, koji ga nauči prvom i najvažnijem pravilu igre: „novac iz džepa klijenta uvek prebaci u svoj“. Kad je Metju Mekonahi preuzeo ulogu Marka Hane pristupio joj je na svoj način. Dikaprio se priseća: „Metju je imao vrlo specifičnu ideju za ovaj lik. Učinio je ulogu bogatom i mahnitom, i uveo gledaoce u svet tadašnjeg Vol Strita. Uspeo je da prenese ludilo tih vremena.“ Takođe je osmislio melodiju i ritam koji je postao himna firme „Straton Oukmont“: „Počeo je da lupa po prsima kao po čudnom bubnju i pogledao sam Martija – „Da li primećuješ šta se događa?“ Kasnije sam ponovio to u sceni u kojoj spremam svoje ratnike za borbu,“ objasnio je Dikaprio. „Tako da je Metju, koliko god kratko bio s nama, imao veliki uticaj na atmosferu i ton celog filma.“ Patrik Denam: Pošteni FBI agent koji prati Džordana i priprema slučaj o pranju novca koji će uništiti Džordana. Ulogu FBI agenta koji je na tragu Džordanu preuzeo je Kajl Čendler: „Pokreće ga želja da uništi Belforta. Denama ljuti Džordanova apsolutna bestidnost i drskost i sa zadovoljstvom ga prati da bi ga strpao u zatvor.“ Poput ostalih glumaca, Čendler je pristupio liku na svoj način, usmerivši se na razlike između njegove novčane situacije i bogatstva brokera koje proganja. „Vrlo je odlučan. Džentlmen je koji smatra da ljudi treba da poštuju pravila, a ako ih ne poštuješ treba da budeš kažnjen. Tokom celog filma, usred haosa, dekadencije, krađe, prevare i humora on je jedini pošteni i odani čovek. Oblači se u jeftina odela i često nosi kravatu zaprljanu senfom. Volim da igram pametne likove, koji su pomalo sirovine.“ Čendleru se najviše svidela scena kad agent Denam dođe na Džordanovu jahtu. Dikaprio ju je opisao ovako: „Jedna je od najvažnijih i ključnih scena u filmu jer moj lik još uvek misli da neće morati da snosi posledice za svoja dela i da nema pravila. Dovoljno je drzak da pokuša da podmiti FBI agenta – a Kajl ga navodi na to, sve dok se sam ne obesi.“ “Pobesneli” Maks Belfort: Džordanov otac, poznat po svojoj nagloj naravi, postao je svojevrsni kontrolor u „Straton Oukmontu“, i pokušao da ograniči neobuzdano trošenje svog sina na račun firme, i to na sve od patuljaka do prostitutki. Ulogu Maksa Belforta preuzeo je Rob Rajner, glumac i reditelj nominovan za Oskara, koji već celu deceniju nije glumio u filmu. Odmah ga je privukao ovaj scenario: „Ova priča o tome šta novac radi ljudima je prikladna za vreme krize i finansijske propasti u kojem se nalazimo. Osim toga uživao sam i u prilici da sarađujem sa Skorsezeom koji odlično prikazuje likove pune fatalnih mana. Na Martijevim setovima atmosfera je uvek odlična jer dopušta glumcima da improvizuju, a za glumca je to najbolje.“ O svojem liku je rekao: „Maks nije hteo da odgaji zločinca, ali je njegov sin ipak postao jedan. Stvar je u tome što volite svoju decu bez obzira na to ko su. Maks voli Džordana uprkos svemu, čak se i ponosi njegovim uspehom, ali ne može da podnese to što vara svoju ženu i toliko troši.“ Žan-Žak Sorel: Slatkorečivi švajcarski bankar koji je oprao milione za „Straton Oukmont“ u svojoj korumpiranoj banci u Ženevi. Skorseze je odlučio da ponudi ulogu Žanu Dižardenu, dobitniku Oskara za film The Artist. Bio je oduševljen kad je glumac prihvatio tu manju, ali važnu ulogu i uneo u nju sav svoj humor i harizmu. Dikaprio je rekao: „Uneo je u ovaj film neverovatnu energiju, poput svih ostalih. Njegova sposobnost da improvizuje na engleskom iznenadila nas je sve. Rođen je za ovaj posao, bilo je uživanje raditi s njim na setu.“

OKRUŽENI LUKSUZOM: DIZAJN PRODUKCIJE

            Dizajn Vuka s Vol Strita pun je boja i ekscesa, kao i likovi iz filma. Ovo je drugi put da je Skorseze koristio digitalnu kameru koja ovde ističe realizam u kontrastu sa svetom luksuznih fantazija. Da bi osmislio izgled filma Skorseze je sarađivao s direktorom fotografije Rodrigom Prijetom, koji je bio nominovan za Oskara i nedavno snimio Argo, i dizajnerom produkcije Bobom Šoom. Usmerili su se na specifično razdoblje devedesetih i nove bogataše koji su se probili iz srednje klase iz Kvinsa u život bezgraničnog užitka i luksuza. Činilo se kao da cela Amerika želi sve, samo veće i luksuznije. „Bio je to period ekonomskog procvata i odjednom su postale dostupne stvari koje nikad ranije nisu bile. Veličina kuća se naglo povećala. Ništa više nije bilo dovoljno. Džordan otelovljuje sve to.“ Šo i Skorseze su tražili najveću kuću koju su mogli da nađu za Džordanov dom u koji se uselio sa svojom drugom ženom, Naomi, a za enterijer su pazili na Naomin ukus: „Ona je osoba koja želi da se probije, koja ima određenu estetiku nalik Ralf Lorenovoj, koja želi da njena porodica i kuća izgledaju aristokratski. Tako da je sve puno ’shabby chic’ nameštaja.“ Šo je oživeo firmu „Straton Oukmont“ od njenih početaka u maloj garaži sve do poslednjih divljih dana u duhu tradicionalnih brokerskih kuća. Imamo garažu u kojoj je prodavao jeftine deonice, zatim kancelariju iz osamdesetih, pre nego što je svet odustao od boje breskve i tirkizno-plave i staklenih cigli, kao i kancelarije koje je Džordan uvek želeo – koje su odražavale svet privilegija za koje se borio i koje kao da su satirična slika u ogledalu firme ’L.F. Rotsčajld’ gde je započeo svoju karijeru,“ objasnio je Šo. Odeća likova u filmu takođe se menja. Oskarovka Sendi Pauel, kostimograf, rekla je da ju je nadahnula Belfortova knjiga, kao i ekscesi i apsurdnosti koje opisuje. Znala je da će biti pravi izazov osmisliti odeću za likove koji su toliko neobuzdani i nečuveni. Godinama je sarađivala sa Skorsezeom na mnogim filmovima, a tokom snimanja ovog filma raspravljala je s njim o svim likovima, pokazivala mu svoje ideje i zatim realizovala one koje su mu se svidele. Podelila je film u tri modne ere: „Film počinje u osamdesetim s jastučićima za ramena i natapiranom kosom, a zatim prelazi u sredinu devedesetih kada boje postaju sve tamnije, dok na kraju devedesetih ne počne da prevladava crna, pre Džordanovog pada.“ Pauelova je dodala da Belfort i njegovi saradnici nisu toliko pazili na modu, koliko na cenu odeće: „Turudili su se da oponašaju klasična odela, tako da su se oblačili dosta konzervativno, međutim, imala sam odrešene ruke s ženskom modom, pogotovo s Naominim izgledom. Margo Robi, koja je glumi, tako je mlada da uopšte nije upoznata s modom tog vremena i stalno se iščuđavala tadašnjom odećom. Jedna od mojih omiljenih kombinacija je kad je obučena od glave do pete u Versaće s zlatnim čizmama i kaputićem s zlatnim detaljima. Prozvala sam je ’Versaće superženom’.“ Supervizor vizuelnih efekata Rob Legato, dugogodišnji Skorsezeov saradnik – čije veštine su koristili kad je Džordan sleteo helikopterom u svoje dvorište ili otplovio svojom džinovskom jahtom u veliku oluju, rekao je: „Radnja u filmu je visokooktanska i izazov je bio prilagoditi joj vizuelne efekte. Kamera se brzo kreće i sve što sam uradio – poput scene sudara automobila – brzo je i blago čudno.“ Nakon što se snimanje završilo, Skorseze je sarađivao s montažerkom Telmom Šonmejker, Oskarovkom s kojom sarađuje već četiri decenije, kao i kompozitorom Hauardom Šorom, koji je osvojio tri Oskara, i muzičkim supervizorima Robijem Robertsonom i Rendalom Posterom na muzici za film.  

O GLUMCIMA

LEONARDO DIKAPRIO (Džordan Belfort/producent) višestruko je nagrađivani glumac s tri nominacije za Oskara. Nedavno je glumio u filmu The Great Gatsby i hitu Django Unchained, koji mu je doneo nominaciju za Zlatni globus. Pre toga smo ga gledali kao Dž. Edgara u režiji Klinta Istvuda, a tom je ulogom zaradio nominacije za Zlatni globus i nagrade Critics’ Choice i SAG. Neki od najvećih hitova u kojima je glumio su Kristofer Nolanov Inception i Martin Skorsezeov Shutter Island. Dikaprio je najskoriju nominaciju za Oskara dobio za ulogu u drami Blood Diamond, kao i nominacije za Zlatni globus i nagrade Critics’ Choice i SAG. Iste godine zaradio je niz nominacija za nagrade za ulogu u filmu koji je nagrađen nagradom Oskar za najbolji film The Departed, u režiji Skorsezea, dok je prethodnu nominaciju dobio za ulogu  Hauarda Hjuza u filmu Aviator. Za tu je ulogu nagrađen Zlatnim globusom, i nominovan je za nagrade Critics’ Choice i BAFTA. Dikaprio ima i svoju produkcijsku kuću Appian Way za koju je napisao, producirao i čitao dokumentarac na temu zaštite okoline The 11th Hour. Kuća Appian Way potpisuje i produkciju filmova Shutter Island i The Aviator, kao i The Ides of March, Red Riding Hood, Orphan, Public Enemies i očekivani Out of the Furnace, s Kristijanom Bejlom i Vudijem Harelsonom. Glumac se rodio u Holivudu i počeo da glumi već sa 14 godina. Probio se ulogom u Majkl Katon-Džonsovoj adaptaciji Tobajas Vulfove autobiografske drame This Boy’s Life.  Iste godine je glumio u Lase Halströmovom What’s Eating Gilbert Grape, osvojivši nominacije za Oskara i Zlatni globus. Neki od ostalih naslova glumačke zvezde su The Quick and the Dead,  slavni The Basketball Diaries, Total Eclipse, Romeo + Juliet, Marvin’s Room, Titanic (11 Oskara, uključujući onaj za najbolji film), The Man in the Iron Mask, The Beach, Celebrity, Catch Me If You Can, Gangs of Njujork, Body of Lies, Revolutionary Road, i dr. Dikaprio je predani borac za zaštitu okoline, a osim dokumentarca The 11th Hour, vodi niz kampanja za podizanje javne svesti o tom problemu, a osnovao je i „The Leonardo Dikaprio Foundation“.  Dikaprio je u odboru Fonda za zaštitu divljih životinja i prirode (World Wildlife Fund), Veća za odbranu prirodnih resursa (Natural Resources Defense Council) i Međunarodnog fonda za zaštitu dobrobiti životinja (International Fund for Animal Welfare). DŽONA HIL (Doni Ejzof) jedan je od mladih holivudskih zvezda koji je bio nominovan za Oskara i mnoge druge nagrade za svoju ulogu u filmu Moneyball.  Trenutno snima 22 Jump Street, nastavak hita 21 Jump Street u kojem je glumio s Čaningom Tejtumom, a nedavno je završio sa snimanjem True Story i glumio u filmovima Django Unchained, This Is The End, The Watch. Probio se ulogom u velikom hitu Superbad, kad je postao deo „klana“ Džada Apatova i nastavio da nastupa u njegovim komedijama i filmovima koje Apatov producira –  Get Him to the Greek, Funny People, Forgetting Sarah Marshall, The 40-Year-Old Virgin, i u nezavisnom film Cyrus koji su režirali i napisali Džej i Mark Diplas. Pozajmio je svoj glas u animiranim hitovima Megamind, How to Train Your Dragon i Dr. Seuss’ Horton Hears a Who!, a učestvuje i u nastavku How to Train Your Dragon 2 koji će izaći u bioskope 2014. godine. Hil je 2011. osmislio i dao svoj glas glavnom liku u hvaljenoj animiranoj seriji Allen Gregory, a iste je godine režirao i muzički spot za pesmu Sare Barej “Gonna Get Over You”. Napisao je scenario i glumi u The Adventurer’s Handbook, kao i scenario za Pure Imagination. Nakon što je osvojila srca australijske publike, MARGO ROBI (Naomi) pokazala se kao jedna od budućih zvezda američke filmske i televizijske industrije. Prva veća uloga joj je bila u televizijskoj seriji Pan Am, a uskoro ćemo je, osim u Vuku s Vol Strita, gledati u romantičnoj drami About Time,  ratnoj drami Suite française, i filmu  Focus. U Australiji je najpoznatija po ulozi Done Fridman u sapunici Neighbours, za koju je bila nominovana za dve Logie nagrade. METJU MEKONAHI (Mark Hana) jedan je od najtraženijih glumaca u Holivudu koji se probio ulogom u kultnom klasiku Dazed and Confuzed. Od tada, Mekonahi se pojavio u više od 40 igranih filmova, a nedavno je glumio u pravnom trileru Lincoln Lawyer, filmovima Bernie, Killer Joe, Magic Mike, Ghosts of Girlfriends Past, Tropic Thunder, Fool’s Gold, Surfer, Dude, We Are Marshall, i Sahara s Penelope Kruz i Stivom Zanom. Za film je osvojio nagradu publike (People’s choice Award), a spomenuti film je, s obzirom na to da je zavladao bioskopskim blagajnama prvog vikenda prikazivanja, označio prvi veliki filmski hit njegove produkcijske kuće „J.K. Livin Productions“. Sledila je drama „Two For The Money“ uz Ala Paćina, a 2005. godinu je priveo kraju kao najseksipilniji živi muškarac prema magazinu „Pipl“. Dodatne filmske uloge uključuju: popularnu romantičnu komediju Failure To Launch, How To Lose A Guy in 10 Days, Reign of Fire, Thirteen Conversations About One Thing, Frailty, The Wedding Planner, U-571, EDtv, Amistad, Contact, A Time to Kill, i u Lone Star, Angels in the Outfield, The Newton Boys, i The Return of the Texas Chainsaw Massacre. Mekonahijeva produkcijska kuća je proizvela igrani dokumentarac Hands on a Hard Body i trenutno razvija više projekata u saradnji sa raznim studijima i produkcijskim kućama. Uz filmsku karijeru, Mekonahi se bavi i humanitarnim radom. 2008. godine je osnovao fond „Just Keep Livin“ koja predano pomaže dečacima i devojčicama  da postanu muškarci i žene kroz programe koji ih uče o važnosti pravilnog donošenja odluka, zdravlja, obrazovanja, i aktivnog življenja. Zvanična Internet stranica fonda je www.jklivinfoundation.org . Svestrani i talentovani reditelj, glumac i scenarista DŽON FAVRO (Meni Riskin) nastavlja da postavlja pred sebe zanimljive izazove.  Nedavno je napisao scenario i režirao film Chef, kao i prvu epizodu serije About a Boy, a bio je i reditelj i izvršni producent prve epizode za SF dramu kuće NBC Revolution, a nakon ogromnog uspeha filma The Avengers na kojem je radio kao izvršni producent, Favro se vratio kao Hepi Hogan u filmu Iron Man 3. Favro je režirao film Cowboys & Aliens (DreamWorks/Universal) i hit-filmove kompanija Marvel Studios i Paramount Pictures Iron Man i Iron Man 2, sjajnu prazničnu komediju kompanije New Line Cinema Elf (Vil Ferel) i dečju avanturu kompanije Sony Picture Entertainment Zathura. Rediteljski prvenac Made snimio je i napisao za Artisan Entertainment, a etablirao se kao talentovani autor hvaljenom komedijom Swingers.  Tvorac je, producent i voditelj od kritike hvaljene i za Emi nominovane serije Dinner for Five (IFC). Glumio je u filmovima  People Like Us, Couples RetreatI Love You, ManFour ChristmasesThe Break-UpSomething’s Gotta GiveWimbledon, Daredevil Love & SexThe ReplacementsVery Bad ThingsDeep Impact, PCU i Rudy.  Od televizijskih uloga tu su Rocky MarcianoSeinfeld, Friends i specijalno gostovanje u hvaljenoj seriji kuće HBO The Sopranos. Njegov glas čuli smo u filmovima ZookeeperStar Wars: The Clone Wars i G-Force. ŽAN DIŽARDEN (Žan-Žak Sorel) proslavio se svojom ulogom Džordža Valentajna u filmu The Artist koji je osvojio pet Oskara 2012. godine, a glumac je za tu ulogu dobio Oskara, Zlatni globus i nagrade BAFTA, SAG, Independent Spirit Award i filmskog festivala u Kanu. Započeo je karijeru kao ’stand up’ komičar i na francuskoj televiziji u hit seriji “Un gars, une fille“. Nakon nekoliko sporednih uloga u filmovima prvu glavnu ulogu dobio je u Brice de Nice na osnovu lika koji je osmislio za pozorište, a usledile su špijunske komedije OSS 117: Cairo, Nest of Spies i OSS 117: Lost in Rio. Oba filma je režirao Mišel Hazanavicius koji je sa Dižardenom ponovo sarađivao na filmu The Artist. Nakon što je osvojio Oskara, Dižarden je dobio prvu ulogu u američkom filmu Vuk s Vol Strita, a zatim ćemo ga videti u The Monuments Men i trileru La French. Dižarden će ovog Božića producirati i glumiti u televizijskim skečevima Le Débarquement. Takođe je glumio u 99 francs (2007), Ca$h (2008), Lucky Luke (2009), The Clink of Ice (2010), Little White Lies (2010), Un balcon sur la mer (2010) i Möbius (2013).

O FILMSKOJ EKIPI

MARTIN SKORSEZE (reditelj/producent) dobitnik je Oskara i jedan od najpoznatijih i najuticajnijih reditelja danas. Režirao je nagrađivane filmove Mean Streets, Taxi Driver, Raging Bull, The Last Temptation of Christ, Goodfellas, Gangs of Njujork, The Aviator, The Departed i Shutter Island. Skorseze je takođe režirao mnoge dokumentarce poput No Direction Home: Bob Dylan, Elia Kazan: A Letter to Elia (nagrađeni nagradom Peabody), A Personal Journey with Martin Skorseze through American Movies, Il Mio Viaggio in Italia, Public Speaking, George Harrison: Living in the Material World. Nedavno je režirao 3D adaptaciju romana za decu Brajana Selznika Hugo, za koji je osvojio Zlatni globus. Skorseze je trenutno izvršni producent hit serije “Boardwalk Empire”. Osnivač je i predsednik neprofitnih organizacija The Film Foundation i World Cinema Project, posvećenih očuvanju, obnovi i zaštiti filmova. TERENS VINTER (scenarista) tvorac je, glavni scenarista i izvršni producent nagrađivane serije “Boardwalk Empire,” a pre toga je bio scenarista i izvršni producent serije “The Sopranos” i mnogih serija poput “The Great Defender,” “The Cosby Mysteries,” “Xena: Warrior Princess,” “Sister, Sister,” “Soldier of Fortune,” “Diresta” i “Eddie Murphy’s The PJs”. Njegov prvi scenario za film je Get Rich or Die Tryin’, a zatim su usledili scenariji za Brooklyn Rules i Vuk s Vol Strita. Trenutno razvija novu seriju s Skorsezeom i Mikom Džegerom koja će biti smeštena u svet roka ’70-ih. RODRIGO PRIJETO (direktor fotografije) nominovan je za Oskara i nagradu BAFTA za Ang Lijev sjajan film Brokeback Mountain za koji je osvojio i nekoliko nagrada kritičara. Ponovo je s Lijem sarađivao na filmu Lust, Caution, osvojivši nominaciju za Independent Spirit Award i nagradu za najbolju fotografiju na festivalu u Veneciji. Nedavno je radio na filmovima We Bought a Zoo, Water for Elephants, Vol Strit: Money Never Sleeps i Inarituovom Biutiful. Karijeru je počeo u Meksiku osvojivši Silver Ariel Award za film Sobrenatural.  Međunarodno priznanje stekao je filmom Amores Perros, a usledili su 21 Grams, Babel, Frida, 8 Mile, 25th Hour, Alexander, Broken Embraces i State of Play.