MAGIJA STVARANJA INTERSTELLAR-a

Veliko ostvarenje Kristofera Nolana „Interstellar“ sledeći četvrtak dolazi u srpske bioskope. Ovaj epski naučno-fantastični film obiluje scenama koje samo svojom vizuelniom pojavom bude emocije kod gledalaca. Nolan je poznat kao autor koji ne prihvata lako tehničke inovacije u filmskoj produkciji , te svaku novu tehnologiju koristi sa pažnjom i opravdano. Ni „Interstellar“ nije izuzetak, sniman u IMAX tehnologiji velikog formata ovaj film pokazuje svu moć svoje grandioznosti.

Za potrebe snimanja filma , Nolan se koristio skupom IMAX tehnologijom koja na veristički način dočarava prostranstvo kosmosa. Nolan je poznat kao reditelj koji ne prihvata lako nove tehnološke tendencije filmske industrije te odbija da snima filmove u kontroverznoj 3D tehnici niti podržava upotrebu digitalnih kinematografskih kamera te je i Interstellar kao i drugi Nolanovi filmovi snimljen na standardnoj 35mm traci, što se u finalnom proizvodu i vidi. Lokacije za snimanje su bile egzotične, od hladnih predela Islanda , preko Alberte u Kanadi pa sve do sparina kukuruznih polja Kalifornije. Ove lokacije u filmu dočaravaju putovanje istraživača od klaustrofobične zemlje do beskrajnog kosmosa. Glumci su posebno išli na teninge u NASU kako bi usvojili na pravi način pravila ponašanja kosmonauta u bezgravitacionom prostoru. Kao direktor fotografije angažovan je Hojt Hojtema s obzirom da je omiljeni Nolanov snimatelj Voli Fister bio zauzet oko svog rediteljskog prvenca „Transcedence“. IMAX kamere su u Interstellar-u korišćene više nego ikad , kako smo već napomenuli, Nolan se duboko protivi kompjuterskoj animaciji te je želeo da sve predele snimi na realnim lokacijama. Upravo zbog toga je ekipa putovala po čitavom svetu snimajući eksterijere. Poznato je da se u filmskoj industriji prvo kreiraju „ live action“ scene (scene sa „živim“ glumcima) međutim Nolan je insistirao da se za Interstellar prvo završe vizuelni efekti koji su na lokacijam projektovani na velika platna umesto da glumci glume ispred „green screen“-a. Na ovaj način , po rečima Mekkonahija, uspostavljena je verodostojna interakcija glumac – prostor. Takođe , u studiju su napravljeni pravi modeli tri spejs šatla u kojima se dešava radnja. Enterijeri šatlova Rendzer , Endjurans i Lender pravljeni su u semi prirodnim veličinama a sve u cilju visokog realizma.

http://youtu.be/fbdwIqVJTiQ

Interstellar je svakako jedan od najboljih filmova ove godine i kandidat za Oskara u više kategorija. Na velika platna dolazi 6.novembra a do tada nam ostaje da sa nestrpljenjem očekujemo ovaj veliki film.